Dlaczego modo nie spełniło oczekiwań?

W październiku byliśmy świadkami hucznego otwarcia nowej galerii handlowej „modo” w samym centrum stolicy. Spektakularne tłumy ludzi dziś zastępują sklepowe manekiny oraz znudzeni życiem sprzedawcy. Czyżby inwestor się aż tak bardzo pomylił?

Wybudował moloch, w którym wynajęcie małego butiku sięga niebagatelnych sum. Modo miało należeć do najbardziej wyrafinowanych galerii w mieście.  Według założeń właścicieli w „modo” mieli się zaopatrywać bogaci ludzie o wyrafinowanych gustach. Przyjrzyjmy się klientowi tej nieudanej inwestycji. Kim jest potencjalny konsument „modo”?

Właściwie nie wiadomo. Po minięciu rzędu ekskluzywnych butików  takich jak paprocki&brzozowski, teresa rosati, pierre cardin, czy wólczanka znajdujących się na samym początku, witamy  pospolite sweterki i sukienki rodem na wesele za niecałe 100 zł. Prezentowana garderoba nie nadaje się ani na przyjęcie weselne, ani na zakupy. Puste korytarze galerii potwierdzają opinie, że przedsiębiorca w niewłaściwy sposób określił swoją grupę docelową, a właściwie wcale tego nie zrobił. 

Ogromne banery ze sloganami „modo ceny dla każdego” zdobią jedynie cześć pozamykanych sklepów. Szumne hasła reklamowe inwestora „trzy miliony w godzinę” stały się jedynie mrzonką.  Teoretycznie taka ilość mieszkańców znajduje się w przeciągu jednej godziny w pobliżu naszej „słynnej” galerii handlowej. Pytanie ilu z tych źle wyselekcjonowanych klientów jest w stanie wstąpić do niej na zakupy? Cyfry cyframi, a rzeczywistość rzeczywistością.  Galeria handlowa „modo” od miesięcy pozostaje pusta, nie tętniąca życiem, pozbawiona blasku zaopatrujących się w niej  konsumentów. 

Powstaje pytanie: „dlaczego modo nie spełniło oczekiwań?”.  Czy podstawowym problemem jest źle wyselekcjonowany klient? A może zbudowano o jedno centrum handlowe za dużo? Czy to już koniec „modo”? To i setki podobnych pytań zadajemy sobie dziś. Już niebawem się przekonamy czy warszawska galeria handlowa podniesie się z tego upadku, czy wyjdzie z tego impasu obronną ręką, czy też poczuje ciężar spektakularnej klęski.

 

Wszystko o handlu w...

Handel od wieków był ważnym procesem gospodarczym na świecie , gdyż dzięki...

Trendy wiosna lato 2016 -...

Koniec lata zbliża się wielkimi krokami , dlatego nadszedł już czas na...

Zobacz także

Sklep górski e-moko